HELP..HELP..FIRE..FIRE... Haaa..lari dari topik kejap ya.. I nak tunjuk gambar masa g krusus KESELAMAT DAN KEBAKARAN yang telah I hadiri pada hari ahad lepas. Di masa2 akan datang kerajaan Malaysia akan mewajibkan setiap pengasuh kanak2 dirumah akan mengikuti kursus2 yang telah di sediakan oleh pihak kerajaan eh.eh..eh.. semenjak balik kursus ni berI ..I lah pulak ekk.. welll...ngehngehngeh.. Hahaha... jangan gelak ya..
ni I tengah cuba memadamkan api yang sedang tak berapa nak marak .. kalau u ols nak tahu walaupun tak berapa marak tapi bahang api dan kepanasan di tambah dengan cuaca yang tengah panas tu .. fuhhhhh...menguji ketahan mental dan fizikal betul tabik spring lah pada ahli2 bomba yang telah banyak mencurahkan bakti mereka.. Itu gambar cik bedah kelako betul .. sebenarnye takut-takut berani , tapi kena buat juga..
..eh tak senonoh tau.. bukannn... jangan salah sangka ya ni bukan sumbang mahram ke hape.. Cara-cara memberi CPR kepada baby yang tercekik. tiup ..tekan dengan hujung jari.. ha..ha..lepas ni kitorang pulak yang kena buat...
Seronok class tentang keselamatan di rumah dan taska ni banyak betul ilmu yang di beri yang kelakar nye lepas pada tu , kami semua akan di suruh membuat CPR keatas patung kecik ni.. masing2 membatukan diri ... marah tol penceramah tu , dalam loghat india dia berkata .. MARI LA SINI DEPAN .. KENAPA MALU KA? SAMA PATUNG TAKMAU KA? KALAU SAMA ORANG MACAM-MACAM CARA LU ORANG BIKIN..SIAP SEDUT SEDUT LAGI... kah..kah..kah..berderai lah ketawa cik bedah , cik peah cik ton cik jenab..entah sape2 cik lagi lah. pendek kata ..panjang tak kata .. banyak sunguh ilmu yang cik bedah pelajari ketika mengikuti kursus ni .. enjoyy..sampai jumpa lagi sayonara..

1 comment:

azlina said...

salam ayu..
amboi bergitu bergaya sekali dlm latihan memadamkan api..syabas..syabas bkn sebarg surirumah ni..best of luck fr you..

Post a Comment