Halaman ciput...
Hai kawan 2 baru balik soping ke...
cik bedah petang ni dok ngemas taman..
ha..ah..nape ?la rumah cik bedah lah ni..rumah cik bedah kecik je atas kayangan lagi..
tapi nak buat camne cik bedah memang suka tanam pokok..dapat ruang besor ni pun jadi le..
meh kita tengok taman cik bedah yang cam ado tak ado ni ya.. dulu kat area ni penuh ngan itek ayam ..burung yang takde rimau ngan beruang
pastu cik bedah mula pasan dari hari ke sehari makin lama,makin kurang ayam itek cik bedah ni..sampaikan pokok cendawan yang perhiasan tu pun hilang kena rembat..
kueh bengkang betul!!! sapa punya kerja lah ni..
la ni cik bedah tak kose dah nak beli baru ..buat nyakit hati jer...karang hilang lagi..
nampak tak batu sungai yg kecik2 tu...oooiii..jauh datang nye tau ..tu cik bedah amik kat ulu yam..
kalau lah renjer hutan tu nampak cik bedah ni kutip batu sungai tu sampai 2 baldi..masuk paper lah jawab nye cik bedah ni..hik..hik..hiks..
dah hilang semua ayam itek cik bedah ,cik bedah cuba lah letak kosi ngan meja pulak kat area ni ..konon2 petang-petang tu boleh lah menghirup udara yang tak berapa nak segar tu..
lain pulak cite nyer...jadi kopitiam pulak kat meja aku tu..si mat nyamar pulak lepak2 kat situ sambil gulung rokok daun ...aiiii...takleh jadi ni..penyudah nye..kosi meja pun cik bedah simpan..
ni lah gambo paling baru yang korang tengok..
Topi tanam sayur..kepunyaan nyoya ah ping...kih..kih..kih..
saja je cik bedah tunjuk ..takde kerja..tengah bosan ni..layan je lah..

5 comments:

azlina said...

salam ayu...
cantik rmh ayu di luar dan didalam....

ayu cottage said...

m'salam kak lina ..terima kasih kak..sebenar nya dalam gambar je nampak cantik kak ..kalau tengok live biasa2 je..

Salmi said...

adoiii la, ada jugak tukang rembat kat situ..ingat kat umah akak jer. pokok2 kat belakang rumah tu, tau2 hilang je daun kunyit, daun sup, sabau je la..agaknya desperado nak masak, barang takde, nak pi kedai jauh kan..so mana dan je la tu..hehehe..

rossana said...

yu....tk takut ke nnt birdhse tu kang kene rembat gak...rege dia bole tahan...(bg akak la)....subur pokok2 tu...baja apa taruk?

ayu cottage said...

kak salmi dorang ni memang desparado betul..ayu punya pokok kari pun togel di buatnyer..

Post a Comment