Pssssss.... mai sat... Salam semua..apa khabar harap hari anda ceria2 selalu.. asyik cerita pasal deco je ..hari ni saja nak cerita dengan u ols.. Hari tu aku pergi romantika, saja jalan cuci mata.. ternampaklah tiga empat orang pompuan ni.. aku kenal dorang ni ,sebab dorang pun tinggal dekat dengan blok aku.. dorang pun kenal gak aku tapi tak pernah lah tegur cuma senyum2 kambing je.. wah ...bukan main borong sakan nampak... berbonjot2 beg plastik..sampai tak cukup tangan nak pegang.. bising nye lah kat dalam kedai tu...yang tu tanya yang ni , yang ni tanya yang tu..eh kau ambik ape? eh aku nak lah sarung kusyen tu.. aku yang sambil cuci2 mata ni sajalah panjangkan tengkok nak tengok benda apa yang dorang shoping kan tu.. wahh...ini macam nak tukar konsep rumah je.. minat ingglish ekkkk...oooo patut lah... satu hari tu, masa pergi kedai kat rumah aku ni .. mesti kena lalu bawah blok.. nampak lah makcik2 yang dok soping kat romantika hari tu.. duduk bersembang..sambil lepak2.. aku pun buat macam biasa lah .. dari anak mata ni nampak lah depa ni dok pandang kat aku.. serentak pulak tu..semua nye pandang ...sambil mulut tu muncung2 bercakap.. haaaa...ngumpat..ngumpat..takde keje lain lah tu.. di pendekkan cerita ..anak aku balik dari sekolah.. dia pun cerita lah kat aku ni haaa... mama tadi kawan orang kat blok tuttt...@$#!@ tu kan..tanya eh rumah kau masuk majalah ya..? pastu hang jawab apa? orang jawab lah ...ha..ah mana kau tahu..? mak aku cakap.....mak aku kata nak tiru macam rumah mak kau... Wakakakakaaka...patut lah makcik2 tu dok tenung aku macam aku ni lupa pakai baju.. ooo..baru tahu ke ..cik joyah ..cik peah..timah..patut lah hangpa pandang aku bukan semacam dah 5 macam.. tiru lah mokcik2 ...wa takde hal..wa tak kisah...rumah wa pun bukan cantik sangat mama tadi masa nak pergi rehat ada cikgu tu panggil.. eh awak meh sini.... haaa...budak ni lah aku cakap..sambil berkata kepada cikgu yang lagi satu.. rumah dia ni lah masuk majalah..ini rumah awak kan? ini ade gambar awak ni..ha..ah..rumah saya ..kata anak aku.. mak saya suka tengok tenet..pastu ade blog... eh..eh..ramah nye mulut anak aku ni... nasib hang tak kasi tahu link blog mama ni..kalau tak mmmmmm... awak duduk mana? alaaaaa....duduk rumah flet depan ni je..... rumah flet dekat sekolah ni....rumah flet ni....tanya cikgu tu lagi...? eh..ehh...kipochi nye cikgu hangggggg.... nape dia tak caya ke kita dodok rumah flet? hapeeee....? dia tak nampak ke majalah tu tulis apartment impiana.. orang kalau nak menghias rumah kalau dah minat ..dia bukan kira ..rumah flet ke .. rumah banglo ke..hatta rumah setinggarden sekali pun.. mesti boleh..jangan lah pelik bin ajaib pulak ya.. macam-macam hal...

2 comments:

deeja said...

Salam Kak ayu...Deeja menumpang sekaki kat sini...Baiknyer hati kak Ayu,tak kisah org nak tiru umh...Deeja ni xnsib baik...disebabkan minat deco ing de org sakit hati.Jiran sblh dok tuduh mcm2,yg sakit hati leh kata kiter tiru umh dia...mcmle kiter xbaca mjlh tau lwt blog..Tapi kak,org tu pun dh blah,pindah tmpt len...aman dunia...Minat,bknnyer leh tiru2 tapi datang drpd hati,toi tak kak?Hidup Kak ayu...

irdayu said...

m'salam deeja..
takpe nak tumpang 2 kaki pun boleh..
oo deeja pun sama ekk..
kakyu pun ade jugak jiran yang camni ..kalau datang rumah tu melilau mata dia..pastu cakap
aku tak kenan ..aku tak suka..serabut lah..
bila kita g rumah dia ..dalam diam2 je...
mak oiiii...ni macam kat rumah aku je, sebiji sebutir dia tiru yang kita punya..

biar je lah kan ..buat ape nak cari gaduh..
ayat yang last tu lawak tol deeja..

hidup kakyu ..undi lah saya..
wakil rakyat dari kawasan pasir berdengung..

Post a Comment